Sunday, October 10, 2010

你不知到的事 by 王力宏


Original Lyrics
蝴蝶眨几次眼睛 才学会飞行
夜空洒满了星星 但几颗会落地
我飞行 但你坠落之际
很靠近 还听见呼吸
对不起 我却没捉紧你

你不知道我为什么离开你
我坚持不能说放任你哭泣
你的泪滴像 倾盆大雨
碎了满地 在心里清晰

你不知道我为什么狠下心
盘旋在你看不见的高空里
多的是 你不知道的事

蝴蝶眨几次眼睛 才学会飞行
夜空洒满了星星 但几颗会落地
我飞行 但你坠落之际
很靠近 还听见呼吸
对不起 我却没捉紧你

你不知道我为什么离开你
我坚持不能说放任你哭泣
你的泪滴像 倾盆大雨
碎了满地 在心里清晰

你不知道我为什么狠下心
盘旋在你看不见的高空里
多的是 你不知道的事

我飞行 但你坠落之际

你不知道我为什么离开你
我坚持不能说放任你哭泣
你的泪滴像 倾盆大雨
碎了满地 在心里清晰

你不知道我为什么狠下心
盘旋在你看不见的高空里
多的是 你不知道的事

My take at translating these beautiful lyrics. Thank you for guiding Puma home with this song. I will remember this for life.

How many times does a butterfly blink
Before it learns to fly?
Countless stars scattered across the night sky,
but how many will fall?
Even as I soared while you descended
It's so close I can still hear you breathe
I'm sorry, I couldn't hold on to you

Chorus
You didn't know why I had to leave you
Even though I couldn't bear to let you cry
Your tears overflowed like a downpour
Shattering the grounds, piercing my heart

You didn't know why I had to be cruel
Keeping my distance and staying out of sight
There is just so much, that you didn't know

Even as I moved on while you fell apart

No comments: